Poetul antic Virgiliu vorbește de o ”fericire” pe care, cei drept, Isus nu a avut-o în vedere, dar care e oarecum complementară celor cristice. Cel care cunoaște ”originea lucrurilor” e (ori pare a fi),  în viziunea lui Virgiliu, (un) fericit. Chiar dacă și-a asumat rolul discutabil de ”călăuză” în zona camuflată și hipnotică a originii lucrurilor, expoziția de la CENTRALE for contemporary art din Bruxelles e vag convingătoare. Cînd e golită de sens pînă și originea, excesul hermeneutic nu-i poate nici umple vidul, nici face din ea o negare a formalismului ”minimalist” și ”conceptualist”. E doar o exhibare a ”greții” artistului de propria-i condiție.

Raymond Hains, Fără titlu, 1948, fotografie

Julien Tiberi, L’Histoire véritable, 2009 – 2011, desene

Alexandre Singh, Assembley instruction, instalație (detaliu)

(Exponatele provin de la Centre national des arts plastiques, Franța)  

Anunțuri