Uneori vreau să-mi amintesc impresiile trăite la aceeaşi dată din calendar, cu un an în urmă, spre exemplu. Convenienţele m-au făcut să cred, aşa se şi spune de altfel, că de la un timp totul e rutină, repetiţie… Însă notaţiile din jurnal arată că nu, nu e deloc aşa… Altă vreme, altă stare, altă vârstă sau pur şi simplu s-a petrecut un anume altceva… Nu mi-am propus să ţin cu metodă un jurnal meteo al locului în care mă aflu, însă constat că tocmai notaţiile de meteorologie subiectivă îmi readuc stări uitate, cum i se întâmplă unui pictor privind o eboşă veche. 13. oct. 09: Iaşul îmi pare lichid, topit sub diluviu. Volumele au devenit păstoase şi alunecă mişcate de ştergătorul de parbriz. Priveam printr-o perdea de apă, sub un cer plumburiu căzut spre pământ. Trimiterea la Bacovia e facilă însă imposibil de evitat, el a dat imaginea lirică a unei astfel de ploi. Pe la amiază s-a auzit de 2 ori tunetul şi a început să curgă. În maşină ascultam muzică de pian şi picuri grei pe capotă. Simţeam o izolare ca sub duş, unul aspru, lung, purificator…

108_707914. oct.: Încerc să fac o baie de mulţime la sărbătoarea Sfintei Parascheva. Şuvoaiele de lume au ceva din acvaticul şuvoaielor ploii de ieri. Sărbătoarea e cenuşie. Trec pe lângă mine grupuri de călugăriţe ce par a trăi pe o vreme senină.

108_7097a

