Mâine (27) Andra împlineşte 18 ani, intră în toate drepturile civile, s-ar putea zice. Nu vreau să adaug prea multe spuse. Mai degrabă o îmbrăţişare, ea transmite mai mult din energia emoţiei cuibărită în suflet şi minte, decât cuvintele care fac aerul să vibreze… Am privit fotografii. Atâtea cât aveam în memoria laptopului. Am lăsat mintea să coboare printre ani, până la copila din prima zi de şcoală, spre exemplu. Atunci mi se părea că aleea din faţa Liceului Iorga, flancată de gardul viu, verde-ars de septembrie, era îngrozitor de largă şi lungă, aşa am citit în privirea Andrei. Fotografiile de anul trecut povestesc destule. Mă opresc la unele cu o semnificaţie specială, călătoria noastră din iunie-iulie. A fost un pelerinaj iniţiatic, descoperirea unei lumi aşa cum o imaginam, normală ca mişcarea prin aer a mingilor colorate, mai întâi câteva, apoi tot mai multe, un şir multicolor pe care claunul îl face parcă să nu se mai sfârşească, în rotaţia lui himerică… Andra iubeşte marea; privind fotografiile am înţeles că drumul nostru a stat, în foarte multe momente, sub semnul acvaticului.

Pe canale la Bruge

100_25462

dscn34871

Lichefierea suprarealistă la Muzeul Dali din Bruge

dscn33132

 

Marea la Ostende în Belgia

103_00451

Marea la Dieppe în Franţa

dscn39431

Fascinaţia scoicilor dăruite de mare la Trouville 

103_05141

Pe cheiurile Senei la Paris, în lumina înserării

103_05501

dscn41352

Acvaticul spectaculos, piramidal, la Luvru

103_0620

La mulţi ani Andra!

