Drama Club a jucat vineri după amiază (27.02.09), la Iaşi, spectacolul Ferma animalelor, la Simpozionul Naţional „Literatura şi celelalte arte” organizat de Colegiul Naţional Iaşi, în colaborare cu Universitatea Cuza (Facultatea de Litere, Facultatea de Istorie…, Facultatea de Teologie Ortodoxă) şi cu Universitatea de Arte… În parteneriat cu Teatrul Luceafărul, în cadrul simpozionului s-a petrecut şi un „Maraton teatral”. Dramiştii au venit cu gândul şi la un chef maraton. Nu a fost să fie. Dar cât şi ce a fost s-a întâmplat frumos. Au luat trofeul. Despre asta Drama Club a aflat vineri, pe la 9 seara, când au fost sunaţi de organizatori să-i anunţe că ei, premianţii, trebuie să joace din nou spectacolul sâmbătă în amfiteatrul colegiului, fără scenă, lumini, decor, dar că măcar o sonorizare cât de cât vor avea… Am văzut spectacolul şi la Botoşani, în sala de teatru are coerenţa unei reprezentaţii deja exersate şi cizelate. Eu nu despre rolurile individuale vreau să vorbesc, e tautologic să spun că sunt o reuşită. Ţin să omagiez forţa grupului, personajul colectiv. Fără extraordinara coeziune a clubului dramiştilor, nu s-ar fi putut juca, în condiţii de spaţiu neadaptat, liber ca un colţ de trotuar, cu ieşiri şi intrări ca din străduţele laterale, un happening, epura spectacolului, eboşa. Am văzut cum regizor – Ovidiu Ivan – şi protagonişti au croit pe calapodul dat, într-o jumătate de oră, „atelierul” de sâmbătă la 10, la matineu, să-i spunem. Grupul, cu tensiunea specială a vibraţiei sale care magnetiza, potenţată de lipsa oricărei recuzite, a coborât în spaţiul liber. Eu am strâns pumnii şi ei au început. Unul dintre vorbitorii la simpozion a a spus inspirat că forţa care comunică vine din prinsoarea pe care sufletul o reuşeşte gândului… Drama Club a reuşit acea prinsoare, se citea în trăirea sălii, se vedea pe chipurile privitorilor dar şi al „Personajului colectiv”. La toate festivalurile am auzit de premiul pentru interpretarea feminină, masculină, pentru cel mai bun rol principal, secundar. În ce mă priveşte, eu acord trupei Drama Club premiul sui-generis pentru „cel mai bun rol colectiv”. Bravo Drama Club ! În ce vă priveşte, a câştiga premiul cel mare a cam devenit de la sine înţeles…

 

p2281847

 

p2281885

